DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO

Nazwa podmiotu: Szkoła Podstawowa im. Józefa Ufy w Mastkach

Adres strony: www.spmastki.superszkolna.pl

Szkoła Podstawowa im. Józefa Ufy w Mastkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie dostępności ma zastosowanie do powyższej strony internetowej.

 

Data publikacji strony internetowej: 2010-11-19

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-01

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;

INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:

  • podwyższony kontrast
  • możliwość powiększenia liter
  • podświetlane linki
  • mapa strony
  • jasne tło

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje sporządzono dnia 2025-01-02

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

 

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Szkoła Podstawowa im. Józefa Ufy w Mastkach

Mastki 1

99-413 Chąśno

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Maria Katarzyna Rokicka
e-mail: spmastki@gminachasno.pl

Sekretariat szkoły: 46 838 14 15

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

1.     Procedura zgłaszania informacji zwrotnych:

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
 o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do serwisu internetowego Rzecznika Praw Obywatelskich

2.      Postępowanie odwoławcze:

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

3.     Dostosowanie wejść do budynku:  


Wejście do budynku od strony parkingu - sala gimnastyczna: - wykonany podjazd dla niepełnosprawnych o odpowiednim nachyleniu, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, - odpowiednia przestrzeń manewrowa, - wolny prześwit drzwi szer 90 cm, - nad wejściem daszek ochronny.  Wejście do budynku od strony parkingu - wejście od kuchni: - wykonany podjazd dla niepełnosprawnych - montowany w razie potrzeby, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, - odpowiednia przestrzeń manewrowa, - wolny prześwit drzwi szer 90 cm, - nad wejściem daszek ochronny. Wejście do budynku od strony placu zabaw : - brak podjazdu dla niepełnosprawnych, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, schody - odpowiednia przestrzeń manewrowa, -drzwi rozwierane,- wolny prześwit drzwi szer 90 cm , - nad wejściem daszek ochronny. Wejście do budynku od strony placu zabaw – wyjście ewakuacyjne: - brak podjazdu dla niepełnosprawnych, - utwardzona nawierzchnia przed wejściem, - dwa schodki, -drzwi rozwierane,- wolny prześwit drzwi szer 90 cm , - nad wejściem daszek ochronny.

 

4.     Dostosowanie korytarzy:

 

W budynku znajdują się dwa korytarze: górny i dolny. Oba korytarze nie są wypełnione zbędnymi obiektami, mogącymi sprawiać utrudnienia lub nawet zagrożenia dla osób niepełnosprawnych. Szerokość korytarzy pozwala na swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych.

 

5.     Dostosowanie schodów:

Schody zewnętrzne - wejście od placu zabaw: - liczba stopni nie przekracza 10, szerokość stopni liczy 0,35m, prosty kształt schodów.  Schody wewnętrzne: - dwie klatki schodowe, prosty kształt schodów, większa liczba stopni niż 10. Szkoła zapewnia dostęp alternatywny umożliwiający załatwienie wszystkich spraw na dolnym korytarzu oraz lub pomoc przy wejściu na górę.

 

 

6.     Dostosowanie wind:

 

Brak wind w budynku. Możliwość  zastosowania rozwiązania alternatywnego poprzez zejścia wyznaczonego pracownika.

 

7.     Dostosowanie pochylni:

 

Brak pochylni w budynku.  Możliwość zastosowania rozwiązania alternatywnego poprzez zejście wyznaczonego pracownika.

 

8.     Dostosowanie platform:

 

Brak  platform w budynku. Możliwość zastosowania rozwiązania alternatywnego poprzez zejście wyznaczonego pracownika.

 

9.     Dostosowanie informacji głosowych:

 

Brak elektronicznych informacji w budynku. Możliwość zastosowanie rozwiązania alternatywnego poprzez odczytanie przez osobę wyznaczoną.

 

10.  Dostępność pętli indukcyjnych:

 

Brak pętli indukcyjnych. Zastosowanie rozwiązań alternatywnych: - ograniczenie wpływu hałasu, obsługa w pomieszczeniach z wyeliminowanym pogłosem, - bezpośredni kontakt z osobą słabosłyszącą, - delegowanie osób do kontaktu ze spokojną, wyraźną mową, - kilkukrotne powtarzanie informacji, - równoległe zapisywanie informacji na kartce, - zapewnienie dobrego oświetlenia w pomieszczeniu, - posiłkowanie się obrazami graficznymi, filmami, materiałami multimedialnymi.

 

11.   Dostosowanie parkingów:

 

Parking przy szkole przeznaczony jest dla pracowników celem odstawienia środków transportu na czas świadczenia pracy, lub dla klientów celem pozostawienia pojazdu na czas załatwienia sprawy. Jest to parking stacjonarny, bez wykorzystywania jakichkolwiek urządzeń mechanicznych. Parking znajduje się bezpośrednio przy budynku, blisko miejsca usytuowania podjazdu dla wózków inwalidzkich i w bezpośredniej bliskości z wejściem do szkoły. Nie ma żadnych przeciwskazań do korzystania z parkingu przez osoby niepełnosprawne. Parking zapewnia odpowiedni parametry szerokości i długości. Brak stosownego oznakowania.

 

12.  Prawo wstępu z psem asystującym:

 

Prawo wstępu z psem asystującym: Osoba niepełnosprawna ma możliwość wejścia
do budynku z psem asystującym, nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy. Przewodnik psa-przewodnika ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez jego czworonoga.

 

13.  Dostępność tłumacza języka migowego:

 

Z nauczycielem można skontaktować się za pośrednictwem tłumacza języka migowego przez internet. Głuchy rodzic łączy się przez wideokonferencję z tłumaczem, a tłumacz dzwoni do nauczyciela.

 

14.  Deklaracja większej dostępności:

 

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA.

 

15.  Deklaracja poprawy dostępności:

Do końca 2025 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych. Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.

 

16.  Deklaracja dostępności jest opublikowana i znajduje się pod linkiem: http://spmastki.bipszkola.pl/deklaracja-dostepnosci